We zullen je vertellen waarom je Instagram met CRM integreert, hoe het werkt en of je via Instagram moet verkopen als je het om een of andere reden nog niet doet. Er zijn bijna geen merken meer die niet op Instagram staan. Je vindt er alles: kleding, diensten, boeken, marktplaatsen, huisdieren en zelfs een winkel bij jou in de buurt. Vandaar het cijfer – 500 miljoen dagelijkse actieve gebruikers. Sinds de lancering van het sociale netwerk in 2013 is het aantal actieve gebruikers gegroeid van 90 miljoen naar 1 miljard. Instagram is het populairste sociale netwerk van 2019. Een kwart van de advertentie-inkomsten van Facebook kwam van Instagram. Niet zo gek, want gebruikers publiceren dagelijks meer dan 100 miljoen foto- en video-inhoud. Instagram-advertenties zijn nog steeds het goedkoopste sociale mediaplatform. In dit opzicht is Instagram een soort sociaal actieve markt geworden. Het trekt niet alleen de jongere generatie aan. In 2019 was het aandeel van het gebruik van Instagram door mensen ouder dan 35 jaar 38%. Er zijn verschillende onderzoeken geweest naar Instagram-activiteit en marketeers zijn op zoek naar de perfecte formule. Sommigen zijn van mening dat hoogwaardige en nuttige inhoud voor de consument niet de regels van het posten hoeft te volgen, terwijl anderen integendeel de regels volgen: het aantal berichten per dag, tijd, kleuren, geotags, hashtags en onderwerpen. Sinds Instagram een volwaardig verkoopkanaal is geworden, is er behoefte aan integratie van Instagram met CRM. Berichten kunnen handmatig worden verwerkt, maar als Instagram niet het enige verkeerskanaal is of de stroom van aanvragen groeit, veroorzaakt dit problemen. Het is gemakkelijk om reacties onder berichten te missen of een klant te verliezen die alleen via sociale media koopt. En het management zal het moeilijk krijgen om het aantal bestellingen, de geschiedenis van de correspondentie met de klant en de groei / daling van de verkoop via Instagram te volgen. CRM kan in dit opzicht alle behoeften dekken: analyse, geschiedenis opslaan in één bron, communiceren met klanten in elk communicatiekanaal via een enkel venster, het verspreiden van nieuwe verzoeken tussen managers, enz. Houd er rekening mee dat niet alle CRM’s aan al uw behoeften kunnen voldoen, hoe meer functionaliteit wordt geboden, hoe duurder het zal zijn om te gebruiken. De keuze voor CRM hangt in ieder geval af van de taken die uw bedrijf moet oplossen. Maak een gedetailleerde lijst met vereisten – en er zal altijd een kandidaat zijn op de markt voor CRM-systemen. Integratie van Instagram met CRM De algemene logica van interactie tussen Instagram en CRM is dat de klant naar je Instagram schrijft en dat het bericht binnenkomt in het CRM-systeem waarmee je werkt. De functionaliteit kan anders zijn. Het hangt allemaal af van de mogelijkheden van de connector die Instagram met CRM verbindt, en van het CRM-systeem zelf. Bedenk waarom Instagram überhaupt in CRM is geïntegreerd: Gemak – managers hoeven niet van de ene applicatie naar de andere te schakelen om op een klant te reageren. Alle verkoopkanalen op één plek. De hele geschiedenis van correspondentie in één bron – mailing is niet cool en op Instagram heeft het ook geen zin. Bij effectieve verkopen gaat het erom de klant te bieden wat hij vroeg, leuk vond en waarop hij reageerde. Door Instagram aan CRM te koppelen, kun je alle berichten bekijken waarop hij reageerde en een conclusie trekken over voorkeuren. Reactiesnelheid – sommige connectoren maken het mogelijk om via CRM op Instagram te reageren door opmerkingen te citeren. U hoeft niet langer te zoeken naar verloren klanten onder posts. Automatisering – u kunt de bot zo configureren dat deze u na een tijdje taken in CRM geeft om contact op te nemen met de klant op Instagram. Analyse – grote CRM-systemen analyseren en stellen rapporten op over hoeveel verkopen in een bepaald kanaal zijn afgenomen / gestegen, hoeveel applicaties zijn ontvangen gedurende een bepaalde periode, welke manager en hoeveel applicaties zijn verwerkt, wie er te laat is, enz. Deze tool helpt om een rij te sluiten taken: je hoeft niet te monitoren welk kanaal minder winst oplevert, je ziet dit in de samenvatting en kunt stappen ondernemen om het te verbeteren. Daarnaast wordt het makkelijker om de workflow te controleren. Het is erg moeilijk om bij te houden welke van de managers “goed gedaan” is als u niet kunt zien hoeveel applicaties er in totaal waren. In CRM zal geen verzoek van Instagram en andere kanalen onopgemerkt blijven. Na de analyse en geschiedenis van Instagram-correspondentie in CRM te hebben bestudeerd, zal het mogelijk zijn om een gedetailleerd script te maken voor communicatie met klanten. In de loop van de tijd zult u routinematige processen kunnen identificeren en automatiseren die tijd kosten, maar minimale resultaten opleveren.
|
https://marketingbook.shop/ |
